Monday, January 4, 2010

Life

Assalamualaikum....saya terpaksa memanggil awak semua menghadiri mesyuarat ringkas pada pagi ini kerana sehingga saat ini masih belum ada kata putus yang dicapai. Suaraku memecah keheningan bilik mesyuarat JPP. Semua Exco memandangku dengan 1001 persoalan dihati. Saya hendak keputusan yang dibuat pada pagi ini adalah keputusan muktamad dan tidak boleh diubah lagi kerana kita perlu bertindak segera. Kita mesti bertindak cepat selaku organisasi kepimpinan utama kolej ini. Kita tidak boleh berlengah-lengah, menganggap esok masih ada atau berperwatakan seperti "siput". Faham!!!!.....tegas kedengaran. Sekarang saya akan terangkan "consequences" bagi setiap keputusan yang bakal dibuat dan selepas penerangan ini, semua Exco dikehendaki berfikir dan membuat keputusan sewajarnya dan secepatnya.

Setelah 15 minit berlalu, akhirnya resolusi muktamad dicapai dan keputusan tersebut adalah keputusan bersama semua Exco kerana budaya yang telah mengakar umbi sekian lama dalam badan JPP 09/10 ini adalah sebagai sebuah keluarga yang harmoni, saling bertolong-bantu, faham memahami dan nilai-nilai baik lain yang menjadi amalan.

4 Januari 2009 (Isnin), semua pelajar akan berhadapan dengan Peperiksaan Pertengahan Semester II (UPS II). Pelbagai gelagat dapat dilihat. Ada yang begitu bersungguh-sungguh dan ada juga yang bersikap endah tak endah dengan peperiksaan yang bakal menjelang. Sebagai tenaga pendidik, hanya doa dan harapan yang ditaburkan agar para pelajar beroleh kejayaan yang cemerlang dalam peperiksaan yang bakal ditempuhi. Semoga dimakbulkan Allah s.w.t.

Tamat sahaja peperiksaan, pelajar akan mula bercuti pertengahan semester II selama dua minggu. Setiap orang punyai pelbagai perancangan dan aktiviti yang bakal dilaksanakan sepanjang cuti tersebut termasuklah aku. Insyaallah, cuti kali ini aku bersama para pelajarku akan ke sebuah pusat peranginan terkemuka Negara bagi me"release"kan tension dan melupakan seketika kisah kehidupan kolej yang penuh suka duka. Semoga semuanya akan berjalan dengan baik. Insyaallah...........

1 comment:

YoshaMaDa said...

SalaAm..

Berjangkit dah "siput" tu..