Thursday, October 29, 2009

UPM

Hatiku tiba-tiba tergerak untuk ke UPM sebaik sahaja selesai solat maghrib tadi. Aku terus menelefon seorang bekas pelajar kelasku. Bertanyakan samada beliau free atau tidak. Aku difahamkan sekarang students Uni tengah struggle menghadapi final exam. So aku call la dulu. Takut-takut dia ada paper esok. Nanti terganggu pulak study dia....Dia dengan gembiranya menjawab "saya free cikgu...datangla".

Aku terus mencapai kunci kereta ayahku. Terpaksa guna kereta ayah sebab kereta sendiri tinggal kat rumah. Masa tu aku balik naik flight. Malas nak drive beratus kilometer jauhnya. Naik flight lebih cepat sampai dan kurang penat.

Aku masuk ikut pintu stadium UPM. Takut juga kalau uncle guard tahan tak bagi masuk. Biasala, uncle guard UPM ni ada masanya macam kancil...esok lusa jadi singa. So, aku pun buatla muka baik sambil angkat tangan dan terus pecut masuk.

Keadaan UPM tidak banyak berubah dari segi struktur bangunannya. Sama sahaja sepertimana ketika aku study disini 4 tahun yang lepas. Cuma aku tengok kat foodcourt bersebelahan KTP tu dah ada Marrybrown. Dulu ada kat KMR aje. Yang lain tu aku tak perasan sgt perubahannya sebab waktu malam. I then park my car near to K5. Kat situ aku roger my ex-students. Suruh dia jumpa aku disitu. Dia pun datang dengan lajunya. Terus salam dan cium tangan aku. Baiknya student aku ni. Sangat hormat cikgunya.

Aku pun bawaklah dia menuju ke sebuah kedai mamak near to UPM. Tempat lepakku ketika aku menuntut ilmu di UPM dulu. Sampai seluruh staff kat kedai mamak ni dah kenal ngan aku. Punya la kerap aku datang ke kedai mamak tersebut. Itu dulu la. Skang staff dia dah tak kenal la saper aku..Sedihnyerrr....Dulu kat kedai mamak ni lah aku melepak tak kira waktu. Pagi, petang, siang, malam, tengah malam, subuh dan sebagainya. Asalkan ada isu yg nak diborakkan bersama teman-teman, makan disinilah tempat lepak kami sambil makan-makan yang ringan-ringan aje....

Students aku tu pun orderlah Nasi Goreng Pattaya bersama Milo Ais dan aku pulak order Maggi Goreng juga bersama Milo Ais. Sambil makan, macam-macam perkara yang kami borakkan. Hingga tak sedar jam masa tu dah dekat kul 11 malam. Hurmmm...banyak benor isunya. Tak yah citer lah kat sini. Nanti panjang pulak entry ni. Aku tulis ni pun sesaje je. Menghilangkan boring sebelum tido....hahahaha

Then I send him back to the college. Sempat la aku bagi sedikit nasihat. Hopefully dia ikutlah. Insyaallah dia akan ikut sebab dia student yang baik. Sangat hormat cikgu...

Puas la juga hatiku selepas datang melawat UPM ni. Banyak benar kenangan manis+masam+pahit+masin+mcm2 perasa yang pernah tercipta sepanjang aku study di UPM ni. Disinilah aku belajar banyak perkara yang menjadikan diri ini lebih dewasa...Mataku dah semakin mengantuk. Aku nak tidur dulu ye....

*Sorry lah.Entry kali ini menggunakan bahasa yg betul-betul rojak. Malas pulak nak guna ayat2 yang skema malam ni. Jangan pening ye baca ayat-ayat aku yang berterabur ni. Jaga diri hiasi peribadi.....

1 comment:

PeNgEmiS dUniA said...

assalamualaikum cikgu...
thnx sbb ade view blog sy...
anyway,thanx for ur advices,ur lesson and everything that u have given me...sorry for everything,all my faults,my rudeness towards u..thanx for evrything since i recognize u as a teacher...